woensdag 4 februari 2015

#lovemyjob

Ik schreef al eens over mijn dilemma’s als zzp’er. Over hoe moeilijk het soms is om werk en privé gescheiden te houden, vooral als je werk is ontstaan uit een grote liefde, en dus sterk verbonden is met je privéleven. Over hoe ik in 2008 besloot voor mezelf te beginnen, zodat ik elke dag met Italië en het Italiaans bezig kon zijn en alleen maar leuke dingen hoefde te doen.

En nu, in 2015, is het zover. Jaren van hard werken, jezelf bewijzen en netwerk opbouwen beginnen hun vruchten af te werpen. Het is begin februari en mijn agenda zit eigenlijk tot 1 augustus al vol. De eerste boekvertaling van dit jaar is ingeleverd en ik ga meteen door met een spannend nieuw project, waarover later zeker meer zal verschijnen op dit weblog. Het heeft iets te maken met de Italiaanse keuken, en ik zit regelmatig watertandend achter mijn computer tijdens het vertalen. Ook daarna hoef ik me niet te vervelen, want de uitgever heeft ons al een nieuw boek ter vertaling aangeboden. Na drie delen politiethriller van Costantini mogen we onze tanden weer eens in een echt literair werk zetten, en daar hebben we natuurlijk heel veel zin in. Er staat al een leuke tolkopdracht van drie dagen in mijn agenda voor mei, een stoomcursus Italiaans met een dame die voor haar werk vaak naar Italië zal gaan en natuurlijk de altijd inspirerende lessen aan de Volksuniversiteit Utrecht. En de gaatjes vul ik met alle plezier op met andere leuke vertaal-, tolk- en redactieklussen.

Waar 2014 zakelijk gezien een wat minder goed jaar was, lijkt 2015 dus geweldig te worden. Kom maar op, ik ben er klaar voor!  #lovemyjob 
    

Geen opmerkingen: