woensdag 26 februari 2014

Hollen of stilstaan

Het is sinds eind 2013 oorverdovend stil op mijn weblog. Ik heb een drukke tijd achter de rug, zowel zakelijk als privé, en dan schiet het schrijven van blogs er nog weleens bij in. Nu is het op zakelijk vlak al een week of twee redelijk rustig. Dat is het leven van een freelance vertaler, en ik neem aan dat het geldt voor veel zzp’ers: hollen of stilstaan. De ene week stromen de vertaalopdrachten binnen en is mijn agenda net een puzzel met duizend stukjes, de week erna blijft mijn mailbox angstvallig leeg. Ik moest daar erg aan wennen, toen ik net voor mezelf begon. Wat als de opdrachten niet komen? Inmiddels heb ik geleerd om te genieten van een rustigere periode, want ik weet dat ik weldra weer omkom in het werk. Ik heb eindelijk tijd om mijn achterstallige administratie weg te werken, klusjes te doen in huis en lekker te gaan lunchen met een vriend(in) of collega. En die afwisseling en vrijheid vind ik juist heerlijk!

Op zoek naar een tolk, vertaler of docent Italiaans? Neem eens een kijkje op mijn website!

Geen opmerkingen: